Tänk Vad Saker Förändras.

Självporträtt / Permalink / 0
 
Jobbjobbjobb. Ibland funderar man. 
 
Sedan länge tillbaka har jag sett mig själv som en riktig dagdrömmare. Som liten tänkte jag att 'När jag blir vuxen, ska varenda själ i världen veta vem jag är'.Jag älskade/älskar film. Och skulle absolut bli skådespelare och flytta till USA. Sen skulle jag jobba med musik (tills jag insåg hur tondöv och talanglös jag var gällande musik.) Sedan vid 13års ålder hittade jag fotografi. Köpte en Nikon D40 och fixade Photoshop. Jag var så förbannat kär.
 
När jag började på gymnasiet var jag 100% säker att jag skulle jobba med foto, film eller något annat kreativt, och under mitt första år på John Bauer tänkte jag:"Efter den här utbildningen kommer jag ha tillräckligt med kunskap och 'skills' att kunna starta eget." Ack så fel jag hade. Det ena ledde till det andra och nu sitter jag här. Jag skyller ibland på skolan. Många fotolektioner som aldrig blev av p.g.a. brist på lärare och det var faktiskt en ganska lat skola överhuvudtaget. Men jag tror helt enkelt att jag någonstans på vägen tappade den där kämparglöden.
 
Men något som skakade liv i den kreativa sidan av hjärnan var mina 6 månader på IGN. Jag fick skriva och vem som helst i Sverige kunde gå in och kika på det jag skrivit. Om spel och film dessutom. Det där som ligger mig lite extra varmt om hjärtat. Jag saknar det lite grann. 
 
 
Nu förtiden kastas jag mellan två vikariejobb. Sitter med telefonen klockan 7 på morgonen för att antingen köra post eller byta blöjor på småbarn. 
 
Missförstå mig inte. Jag tycker om mina jobb. Men tänk vad saker förändras.

Liknande inlägg

Till top